La proposta franquesina 'Cúrcuma' clou el Festival dels Amateurs
L'obra, de la companyia Frec a Frec, tancarà el programa de l'edició d'enguany
La 17a mostra de Teatre Amateur de les Franqueses arribarà a la seva fi amb l'espectacle Cúrcuma, de la companyia vallesana Frec a Frec, que tindrà lloc al Teatre Auditori de Bellavista el dissabte, a les 20 h. Al final de l'espectacle es farà un reconeixement a totes les companyies que han participat en l'edició d'enguany del festival, i es lliurarà el premi a l'obra que hagi rebut més vots del públic.
La companyia franquesina Frec a Frec es va fundar l'any 1995 per professionals llicenciats a l'Institut del Teatre, amb la diplomatura de Magisteri, amb estudis de Filologia i Educació Social i altres cursos relacionats amb la interpretació i l'educació. Segons afirma el grup, la seva intenció és fer servir el teatre com a eina per a l'educació en valors i la transformació social i personal. Entre les seves obres destaquen Vull ser algú!, Innocent, Siyahamba, Estranyes relacions i La Rosa, totes elles amb un rerefons carregat de valors socials. Alguns dels temes que ha tractat la companyia a través de les arts escèniques són l'assetjament escolar, la violència masclista, la migració, el canvi climàtic i les addiccions.
En aquesta obra, dirigida per Emili Corral i escrita per Beti Espanyol i Emili Corral, el grup presenta la història d'una família formada pel Carles i l'Àngel, que estan preparant la festa d'aniversari dels seus fills bessons, Vicky i Pau. No obstant això, un fet inesperat farà que la Vicky desvetlli una notícia bomba que els obligarà a replantejar-se les seves relacions i els seus límits ètics i morals. L'obra de teatre, que es presenta com una comèdia, té una durada de 80 minuts i promet sorprendre el públic amb la seva trama intrigant i divertida.