Les Franqueses licita la instal·lació de 10 punts de control amb càmeres de videovigilància

Els dispositius, que es col·locaran sobretot als polígons, podran llegir les matrícules i detectar vehicles que estiguin en cerca policial

Societat

Les Franqueses licita la instal·lació de 10 punts de control amb càmeres de videovigilància
Les Franqueses licita la instal·lació de 10 punts de control amb càmeres de videovigilància

Redacció

L'Ajuntament ha licitat el contracte mixt de subministrament i instal·lació de càmeres de videovigilància per un valor de 300.000 euros (IVA inclòs). El termini d'instal·lació d'aquests dispositius és de sis mesos a partir del moment de l'adjudicació. Actualment, l'Ajuntament ja té instal·lats en diversos punts del municipi sistemes foto-vermell i càmeres de videovigilància, però considera convenient disposar de més punts amb càmeres de videovigilància per "garantir una millor gestió del trànsit i de seguretat".

El consistori justifica la necessitat d'instal·lar aquests dispositius perquè "hi ha diversos punts on s'han detectat augment de delictes contra el patrimoni (furts i robatoris) que aconsellen la videovigilància, sobretot als polígons industrials o als accessos a urbanitzacions". En aquest sentit, s'implantaran en diferents punts del municipi càmeres mòbils i també fixes per controlar equipaments municipals i el trànsit de vehicles.

Les càmeres fixes disposaran de sistema integrat de lectura de matrícules, per poder, entre d'altres, enviar automàticament alertes de matrícules buscades per motius policials o fer recerques posteriors de matrícules concretes. Les noves càmeres s'integraran al sistema de gestió de vídeo de què disposa la Policia Local. També es preveu implantar un nou programari per gestionar i fer cerques específiques de les gravacions que permetin conèixer i buscar dades concretes de vehicles, com per exemple per quins punts ha circulat un vehicle concret o obtenir dades d'un vehicle determinat.

Per això, es preveu instal·lar 10 punts de control dotats de càmeres mòbils o fixes especialitzades en el reconeixement de matrícules. Els punts on s'instal·laran seran la rotonda entre el carrer França i l'avinguda Europa; la rotonda de la Via Europa amb la carretera de l'Ametlla; l'accés sud del polígon Llerona (c. Finlàndia – c. Portugal); la rotonda entre Francesc Macià i el passeig de la Ribera; el camí Antic Vic amb el carrer Molí; l'accés al polígon Ramassar per la carretera C-251; la plaça Espanya; l'accés a Bellavista per la ronda Nord; la cruïlla de la carretera de Cànoves amb el camí de Marata a Llerona; i el camí de Can Ramon Coix.

Edicions locals