Nou pas endavant per desencallar el desenvolupament del polígon del Sector N

IEC i Sal-CUP consideren que l'augment de la mobilitat afectarà el molt el municipi, i JxLF, PSC i Cs destaquen la generació d'activitat i llocs de treball

Societat, Política, Economia

El sector va quedar a mig urbanitzar fa uns anys
El sector va quedar a mig urbanitzar fa uns anys

El ple de l’Ajuntament va aprovar definitivament dijous, amb els vots favorables de JxLF, PSC i Cs i els contraris d’IEC i Sal-CUP, la modificació del Pla Parcial urbanístic del Sector N, a la carretera de Cardedeu, per adaptar-lo al Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) de les Franqueses. Aquesta modificació, que afectava la planificació del sector, es va aprovar inicialment l’abril de 2020 per donar resposta a una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que estimava parcialment un recurs presentat per un dels propietaris afectats del sector i que el 2018 va comportar la paralització de la reparcel·lació.

La sentència, del maig de 2019, assenyalava que el PGOU no podia incloure el traçat del vial paral·lel a la carretera de Cardedeu, i que només un pla parcial podia marcar els traçats dels vials, els accessos i els enllaços entre ells. Per això es va canviar el redactat d’un article del PGOU que feia referència al carrer paral·lel a la carretera de Cardedeu, per fer que sigui el pla parcial el que defineixi els vials del Sector N i els seus enllaços viaris.

Arran d’això, dos propietaris van presentar al·legacions, que van ser desestimades posteriorment, el novembre de 2020, i la modificació del PGOU va continuar la seva tramitació. El febrer d’aquest any, després de més de quatre anys i mig de paralització del Sector N, el jutjat va aixecar la suspensió cautelar del projecte de reparcel·lació i va donar llum verda a la represa de la urbanització d’aquest nou polígon que, segons l’Ajuntament, serà un nou motor industrial i econòmic del municipi. En total seran més de 455.000 metres quadrats de polígon, dels quals més de 250.000 seran per a sòl industrial, més de 100.000 per a zones verdes i més de 20.000 metres per a equipaments.

Des de l’oposició, Maria Forns, de Sal-CUP, recordava que aquest pla es va començar a dissenyar fa 25 anys. “Des d’aleshores han canviat moltes coses i s’hauria de replantejar el projecte; aquest polígon tindrà conseqüències negatives ambientalment”, deia. També Imma Ortega, d’IEC, instava el govern a “revisar el projecte, sobretot en relació amb la mobilitat generada, que afectarà molt el trànsit del municipi”.

Set raons pel 'sí' al polígon

L’alcalde, Francesc Colomé, defensava el desenvolupament del polígon al més aviat possible: “Amb aquest nou polígon, l’Ajuntament recuperarà 5 milions d’euros d’obra feta que l’administració ha pagat i els propietaris no; garantim nous ingressos per mitjà d’impostos; desenvoluparem sòl industrial per generar riquesa i llocs de treball; i podrem vendre 30.000 metres quadrats de parcel·les per obtenir els recursos que calen per fer el nou pavelló, la comissaria i les dependències municipals”.

A més, deia, “es desencalla el projecte de complex esportiu del CNG en una parcel·la municipal de 18.000 metres quadrats, disposarem d’un nou espai de 8.000 metres quadrats per a equipaments i amb el pla parcial aprovat garantim la reindustrialització dels terrenys de Sandoz quan aquesta empresa marxi el 2024”.

Edicions locals