Més de 6.000 persones vibren amb el patinatge artístic al Palau d'Esports
El CP Les Franqueses queda en el tercer lloc català de la modalitat Quartets Sènior
El Palau d'Esports va ser l'epicentre del patinatge artístic català durant el cap de setmana. Les graderies habituals de l'handbol, van acollir amb èxit el Campionat de Catalunya de grups de xou de patinatge artístic amb un total de 6.000 persones entre les jornades de dissabte i diumenge.
La primera jornada de dissabte va tenir com a protagonista la modalitat de xou petit, que va guanyar el CPA Tona. Amb una nota de 88,10 punts, una dècima per sota dels 88,20 que li van donar el títol de campió de Barcelona fa pocs dies a Vic, el conjunt osonenc, entrenat per Zaida Ardit i liderat per Pere Marsinyach, va guanyar amb claredat el títol per davant del CP Aldea, de Manel Villarroya, vigent campió d’Espanya i Europa i últim campió català, que n’ha sumat 85,50. El podi es va completar pel CP Matadepera, dirigit per Llorenç Álvarez, que és subcampió del món, amb els 80,90. "Ha estat espectacular. D'ençà que va començar a sonar la música ens hem ficat dins del paper i hem patinat tots molt units i hem intentat gaudir-ho al màxim", deia Pere Marsinyach, excampió d'Europa i dues vegades subcampió del món de lliure individual, en acabar la competició i que recull la Federació Catalana de Patinatge.
La segona jornada, de diumenge, va tenir com a protagonistes l’Artístic Skating Cunit, en Quartets Sènior, i el CPA Olot, en Grups Júnior i en Grups Grans, van ser campions de Catalunya. Els Quartets Sènior van obrir la competició i, com s’esperava, l’Artístic Skating Cunit, vigent campió de Catalunya, d’Espanya i d’Europa i tercer del món, va revalidar la seva corona amb la coreografia ‘Vortex’ i una nota de 84,90 punts. El podi es va completar amb l’AP Lliçà de Vall, segon amb 79,40 per ‘Clover’, i el CP Les Franqueses, tercer amb 65,10 per ‘Vil...X4’. A continuació van actuar els Grups Júnior, modalitat en la que el CPA Olot va revalidar el títol català amb el seu ‘Decisió final’, que va rebre una nota de 77,20 punts per part dels jutges. El segon lloc va ser pel CP L'Aldea, amb 76,20 punts, mentre el tercer va ser pel PA Maçanet, amb 66,10.
Diumenge, també van participar els Grups Grans, modalitat en la que el CPA Olot, vigent campió de Catalunya, d’Europa i del món, va guanyar el seu 20è títol català amb ‘Escalant’, que va obtenir 95,10 punts. El podi es va completar amb el segon lloc del CPA Girona, amb 88,10 punts; i al tercer lloc, el PA El Masnou amb 80,80 punts.
I el PA El Masnou d'Omar Tejera, amb 'Alma', ha estat tercer amb 80,80 punts seguit pel 'Typewrite' del CPA Tona, quart amb 76,60.Els set Grups Grans que han participat es tornaran tornaran a trobar els dies 14 i 15 de maig al Campionat d'Espanya que es farà al Pavelló Olímpic de Reus, mentre que els set primers Quartets Sènior i els nou primers Grups Júnior ho faran els dies 20 i 21 de maig a Alcoi.
L’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell, va presidir la jornada final al costat de Benjamí Pons i Eduard Casals, president i vicepresident de la Federació Catalana de Patinatge, altres regidors del consistori com Àlvaro Ferrer, segon Tinent d’Alcalde i regidor d'Esports, i Josep March, representant territorial de l’Esport a Barcelona.