Imma Ortega, candidata d'ERC a les eleccions municipals de 2023
L'assemblea local dels republicans va apostar també per una llista representativa de tots els pobles de les Franqueses
L’assemblea d’Esquerra Republicana (ERC) de les Franqueses del Vallès ha escollit Imma Ortega i Martí com a candidata a l’Alcaldia de les eleccions municipals del 2023. L’actual regidora per Imagina Esquerra en Comú (IEC), única candidata presentada a la tria, considera que la base electoral republicana permet aspirar als millors resultats el 28 de maig de l’any vinent.
Ortega és arquitecta de professió i el 2019 va ser la número 2, en representació d'ERC, a la coalició d'IEC, i també és consellera d’ERC al Consell Comarcal del Vallès Oriental. En aquest sentit, afirma que “aquest temps m’ha servit per acumular experiència a l’Ajuntament i al Consell, col·laborant estretament amb la resta de companys de la coalició d’IEC”.
La candidata d'ERC explica que s'ha marcat com a objectiu "fer créixer la secció local amb més militants i amics, amb gent afí al projecte republicà, per poder així conformar una candidatura representativa d’un municipi de 20.000 habitants amb cinc pobles com és les Franqueses”. Ortega recorda que a les darreres eleccions estatals hi va haver més de 2.500 veïns i veïnes de les Franqueses que van fer confiança a ERC, per la qual cosa creu que pot guanyar les eleccions. "Ara hem d’aproximar-nos a la gent i convèncer la ciutadania que el projecte que tenim per a les Franqueses és el millor per al poble. Aquesta serà la nostra tasca principal fins a les eleccions", diu.
Imma Ortega considera que l'actual mandat ha estat marcat per la inestabilitat de l'equip de govern, que "demostra a cada ple la incapacitat d'afrontar els reptes actuals i futurs que tenim al municipi, amb polítiques basades en el creixement a qualsevol preu, insensibles amb el canvi climàtic i la defensa del territori franquesí". És per això que ERC es presenta com "una alternativa il·lusionant i republicana".