María José Llergo porta el seu flamenc contemporani al Teatre Auditori

L’emergent cantaora cordovesa és una de les veus més prometedores del panorama musical actual

Cultura

María José Llergo presenta el seu disc 'Sanación' a Granollers
María José Llergo presenta el seu disc 'Sanación' a Granollers | Arxiu

El cant profund i atípic de María José Llergo arriba dissabte a la Sala Gran del Teatre Auditori (20 h), amb la presentació del seu primer llarga durada, Sanación. Tot i les diferències musicals, la curta però intensa trajectòria d’aquesta jove cantaora cordovesa establerta al barri de Gràcia ha estat comparada a la sacsejada que va provocar Rosalía en els seus inicis.

Fins fa tres anys María José Llergo era una complerta desconeguda, però el 2018 es va donar a conèixer amb la hipnótica Niña de las dunas, una cançó totalment autoproduïda que va obtenir molt ressò. El radar del festival Primavera Sound ja va detectar alguna cosa i la van programar a l’edició de 2019. Després van arribar altres temes -com Me miras pero no me ves- que han acabat reunits en l’àlbum que ara presenta a Granollers. El seu últim single és Te espera el mar, publicat el passat mes de setembre com a cançó original de la pel·lícula Mediterráneo

Llergo ha tingut un altre moment de glòria, aquest potser més anònim, quan va aparèixer en un espot televisiu d’una marca de cervesa que va reviure digitalment a la desapareguda Lola Flores. I fa pocs dies la plataforma de streaming Spotify la va escollir com artista del mes en el marc d’una campanya global per fomentar la igualtat de les dones en la indústria musical. El seu rostre va aparèixer a Times Square, al cor de Nova York. La projecció que María José Llergo pot tenir a partir d’ara és imprevisible.

La seva original proposta, que combina tradició i modernitat, ha estat molt ben rebuda pel món del flamenc, sovint poc receptiu a les innovacions que forcen les costures del cànon clàssic. Potser perquè la novetat es troba més en les formes que no pas en el contingut. Llergó va aprendre a cantar al camp, amb el seu avi, però va estudiar violí clàssic fins als 18 anys i també jazz. Totes aquestes influències es perceben en una veu carregada de futur. Sigui com sigui, són elements prou atractius per acostar-se al Teatre Auditori i viure el fenomen en directe i des de la distància curta.

Edicions locals