A la tercera va la vençuda
La cursa popular granollerina presenta un cartell de luxe amb una cinquantena d'atletes del primer ordre estatal del fons
El Tast de la Mitja es correrà dissabte amb més d'un miler d'atletes en un nou circuit a Canovelles. La cursa s'adapta al protocol Covid i avança la sortida de dissabte fins a les 8.45 h. La cursa no perdrà el seu caire popular –amb un miler d'atletes-, tot i que reunirà prop d'una cinquantena de noms destacats del fons estatal. Aquesta és la tercera vegada que es reprograma la cursa i sembla que serà la definitiva. Durant la tardor del 2020, la cursa popular es va haver d'ajornar fins a dues vegades per l'afectació de la Covid-19.
Entre els atletes masculins més destacats hi ha l'olímpic Ayad Lamdassem (CA Bikila), resident a Lleida, que el 2020 va establir el nou rècord estatal de marató a València, en córrer en 2 hores, 6 minuts i 35 segons; Fernando Carro (Nike Running), plusmarquista estatal dels 3.000 metres obstacles i subcampió d'Europa el 2018, i Ibrahim Chakir (Numantino), que n'ha guanyat fins a dues vegades la cursa granollerina, una d'elles, en 29 minuts.
En categoria femenina, les companyes del Bilbao Atletismo, Elena Loyo i Azucena Díaz, parteixen com les principals aspirants a la victòria. Loyo ha estat doble campiona d'Espanya de mitja marató els anys 2020 i 2019, a més, va ser segona a l'estatal de la Mitja Granollers el 2017; mentre que Díaz, va ser campiona estatal de la mitja marató els anys 2009, 2010 i 2012, i els darrers anys ha acumulat el títol estatal de 10 km en ruta el 2018, i el subcampionat de la mitja marató el 2020.
A banda, d'altres atletes de renom, també hi haurà una desena de corredors francesos.