Queixes per la falta d'atenció telefònica als ambulatoris

La regidora de Salut, Marina Ginestí, assegura haver traslladat la preocupació al Departament de Salut

Societat

El CAP de Corró d'Avall, ara a l'Espai Can Prat
El CAP de Corró d'Avall, ara a l'Espai Can Prat

Malestar amb el funcionament i l’atenció telefònica dels centres d'atenció primària (CAP). Els darrers mesos han estat moltes les persones que han intentat posar-se en contacte amb els ambulatoris de Can Prat i de Bellavista per telèfon i no han obtingut cap resposta. I quan l’han obtingut, en molts casos, no ha estat igual de satisfactòria que ho hauria estat amb una visita presencial.

“No hi ha manera que t’agafin el telèfon, ja pots trucar les vegades que vulguis”, es queixa la Carme, veïna de Corró d’Avall. També la Carolina expressa que l’atenció actual no és l’adequada per a segons quins casos. “Et diuen que demanis hora a través del telèfon de Salut, però no hi ha solució per als qui només volem fer una consulta, no demanar cap cita”.

També hi ha queixes a les xarxes socials per la manera de fer diagnòstics, a través d’una foto de Whatsapp, o pel fet d'haver de comunicar-se amb els professionals del CAP a través d'Internet. “No tothom té accés a Internet ni sap com fer una consulta, especialment la gent gran”, coincideixen molts veïns.

Servei desbordat

Arran d’una pregunta del grup de Ciutadans al ple, la regidora de Salut Pública va explicar que el problema no es dóna només a les Franqueses, sinó que és una situació que es produeix en molts altres centres de la regió metropolitana nord. “L’Institut Català de la Salut assumeix el problema i hi està buscant solucions”, diu Marina Ginestí, qui apunta que el servei ha quedat desbordat per diversos motius.

D’una banda, el personal administratiu que abans atenia presencialment als usuaris és ara qui atén les trucades, que han augmentat molt respecte a sis mesos enrere. “Al CAP de Can Prat hi ha hagut un reforç, però no n’hi ha hagut prou”, deia Ginestí, qui també admetia que “darrerament hi ha hagut personal de vacances i personal de baixa per contagis que no s’han substituït”.

Amb tot, admet, “falta personal sanitari i professionals formats a primària”. En aquest sentit, la Generalitat ha anunciat que destinarà 300 milions d’euros fins al 2022 a enfortir els ambulatoris, una injecció que ha de suposar un augment de plantilla progressiu de fins al 17%.

Edicions locals