Sabatés: 'Granollers és una bona plaça comercial, no l'hem de deixar perdre'

La majoria d'establiments que han abaixat la persiana són franquícies de marques conegudes

Societat, Economia

Els preus dels locals a la 'milla d'or' són dels més cars de les ciutats mitjanes I Foto: Xavier Solanas
Els preus dels locals a la 'milla d'or' són dels més cars de les ciutats mitjanes I Foto: Xavier Solanas

Laura Sabatés, presidenta de Gran Centre, alerta de l’impacte negatiu que ha tingut la pandèmia en el comerç local, especialment des de finals d’agost, quan es van decretar restriccions especials per a Granollers, les Franqueses i Canovelles. "Molts establiments han hagut de reduir despeses, canviar de negoci o directament tancar", assegura.

És el cas d'algunes franquícies de marques conegudes, com Mango, Bershka, Imaginarium, Eurekakids o el forn Granier. "Si no hi ha vida social, tampoc no es genera consum, i això és el que falta en aquest moment", diu Sabatés, qui conclou que "Granollers és una bona plaça comercial, i no la podem deixar perdre".

Esteve Banús, president de l’associació Del Rec al Roc, també es mostra "molt preocupat" per una tendència que ja es va començar a notar abans de l’inici de la pandèmia i que els darrers mesos s’ha accentuat encara més. Calcula que entre els carrers Sant Roc i Santa Anna hi ha actualment una dotzena de botigues tancades, i lamenta que "l’estat d’aquests locals també perjudica la resta".

"No és només el preu dels lloguers, que és molt elevat, sinó també l’excés d’oferta i la incertesa del moment actual", afirma. Davant d’això, argumenta que caldria buscar més facilitats per als llogaters i les persones interessades a obrir una botiga, sobretot en un moment d’incertesa com l’actual i davant l’accelerat procés d’implantació del comerç electrònic.

Per la seva banda, la regidora de Promoció Econòmica, Gemma Giménez, recorda que l’Ajuntament "acompanya els comerciants en les seves iniciatives", sobretot en l’àmbit de la transformació digital i la formació a mida sobre venda online i l’ús de tecnologies. "També conscienciem de la importància dels productes de proximitat i promocionem el nostre comerç local". Malgrat el sotrac actual, Giménez posa en valor la referència del comerç de Granollers en l’àmbit català. "El sector té un gran bagatge i la seva vitalitat continuarà".

Edicions locals