Alumnes de El Til·ler expliquen el confinament amb un curt d'animació

La situació actual és una oportunitat per digitalitzar el funcionament del centre

Societat

Alumnes de l'El Til·ler expliquen el confinament amb un curt d'animació
Alumnes de l'El Til·ler expliquen el confinament amb un curt d'animació

Explicar mitjançant una animació com viuen el confinament. Aquesta és una de les activitats que han dut a terme els alumnes de primer d’ESO de l’INS El Til·ler les últimes setmanes de març. Ho han fet gravant-se a casa seva a partir de l’aplicació Plotagon, i posteriorment s’han editat les creacions per crear un curt d’animació que es pot veure a YouTube i al web del mateix institut, amb el títol Històries de confinament.

Al curt els alumnes hi expliquen la seva vida quotidiana: si s’avorreixen, les baralles entre germans, si troben a faltar els amics o les activitats que fan amb la família, com aprendre a cuinar o fer puzles entre d’altres.

La idea va sorgir després que l’esclat de la pandèmia enganxés els alumnes iniciant un programa de ciències socials sobre la prehistòria. El professor de l’assignatura, Jordi de la Torre, va proposar un canvi de rumb i potenciar l’ús de la tecnologia en l’àmbit educatiu.

De la Torre, que també és el coordinador pedagògic del centre, explica que amb el confinament s’està reforçant la digitalització en l’ensenyament, una metodologia de treball que ja s’havia començat a impulsar aquest curs però que fins ara s’aplicava de manera voluntària. “Les circumstàncies han fet que hàgim hagut d’adaptar-nos a la nova realitat”, explica.

“En temps de confinament la gent busca contacte, i relacionant-nos a través de les xarxes creem col·lectiu, caliu i comunitat”, diu De la Torre. A més, afegeix, “seguim la línia del que marca el Departament d’Educació, que diu que ara tot ha de ser més motivador que mai”.

És per això que l’INS El Til·ler ha impulsat reunions telemàtiques entre el professorat, seguiment i tutories per videotrucada amb els alumnes i també ha reforçat l’ús de les xarxes socials per arribar al màxim d’alumnat i famílies.

També ha promogut diverses activitats a través de la xarxa, des de la creació de vídeos domèstics fins a sessions de poesia o jocs per als alumnes. Una altra activitat online, a més, ha estat una jornada de portes obertes virtual que ha substituït la jornada presencial prevista per a finals de març i que ha comptat en pocs dies amb més de 600 visualitzacions.

Edicions locals