Adif adjudica els treballs previs al desdoblament de les vies de l'R3 entre les estacions de Parets i la Garriga

El projecte, per un import superior als 10 milions d'euros, està previst que s'executi en uns 7 anys

Societat

Adif ha adjudicat el projecte d'adaptació de les instal·lacions de seguretat vinculades al desdoblament de la línia R3 entre les estacions de Parets i la Garriga –que inclou les estacions de Granollers-Canovelles i les Franqueses del Vallès–.

L'empresa Alstom Transporte ha estat l'adjudicatària, per un import de 10.291.712 euros (IVA inclòs) i un termini d'execució aproximat de 89 mesos (7 anys i 5 mesos), d'un paquet de treballs previs al desdoblament que inclou la redacció del projecte, la realització de les obres i el manteniment dels sistemes. El desdoblament va lligat a aquestes actuacions, que suposen la supressió de passos a nivell a Granollers i la Garriga, i els projectes de remodelació de la via i d'electrificació a les quatre estacions.

Amb aquest projecte enllestit, augmentarà el nombre de circulacions i la regularitat del pas dels trens. També es millorarà "la seguretat i la fiabilitat de les instal·lacions, racionalitzant i optimitzant l'explotació ferroviària, que comportarà, a més, en una reducció dels temps de viatge", apunten des d'Adif.

Descripció tècnica de les actuacions

El plec de clàusules inclou, a més, la realització de proves, la posada en servei i manteniment de diferents subsistemes, entre els quals destaca la senyalització dels enclavaments, dels sistemes de protecció del tren, del Control de Trànsit Centralitzat (CTC) i dels equips auxiliars de detecció, entre d'altres.

El contracte adjudicat també contempla la implantació de nous enclavaments electrònics a Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga per a la gestió del trànsit, i l'adaptació dels enclavaments a Mollet-Santa Rosa i Figaró. I es preveu instal·lar nous circuits de via i d'instal·lacions de seguretat, elements de camp, xarxes de cablejat, pantalles fixes d'informació i el sistema ASFA (Anunci de Senyals i Frenat Automàtic) de protecció dels trens.

Altres actuacions incorporades en el projecte del desdoblament és la integració dels nous equipaments en els CTC de Barcelona-França i Barcelona-Sants, en els quals s'actualitzaran els sistemes informàtics. I s'adequarà el sistema de comunicacions, que inclou les instal·lacions de telecomunicacions per fibra òptica, equipaments en cabina, així com equips de tren-terra, transmissió, xarxa de veu, telefonia i alimentació elèctrica de les instal·lacions per dotar al tram de la funcionalitat necessària.

Edicions locals