L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor atén més de 100 persones cada any

L'any passat es van tramitar 76 reclamacions i 28 queixes i consultes

Economia

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor atén més de 100 persones cada any
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor atén més de 100 persones cada any

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de les Franqueses va tramitar, durant el 2018, un total de 104 gestions, de les quals 76 van ser reclamacions i 28 queixes i consultes.

Del total de reclamacions, 33 (43%) van ser resoltes per l'OMIC i 26 (78%) es van resoldre favorablement per a l'usuari. El sector amb més reclamacions –52 (55%)– va ser novament el de la telefonia, sobretot pel que fa a la dificultat de donar-se de baixa de la companyia, la manca de qualitat, les deficiències en l'accés a Internet i, en menor mesura, la contractació no consentida.

El 20% de reclamacions feien referència a serveis de companyies elèctriques i subministrament d'aigua; un 7% a serveis de transport, un 6% a comerç en establiments, un 5% a assegurances, un 4% a automòbils i un 3% a altres tipus de comerç. Durant el 2018 l'OMIC va tramitar 8 expedients menys que l'any anterior (104 el 2018 i 112 el 2017), tot i que va gestionar 7 reclamacions més (76 el 2018 i 69 el 2917).

L'OMIC de les Franqueses es troba físicament a les oficines centrals del mateix ajuntament i al Servei d'Atenció al Ciutadà de Bellavista. L'horari d'atenció presencial a l'usuari és els dimarts, de 10 a 13 h, i els dimecres, de 9 a 12 h, respectivament.

 

Edicions locals