El servei de mediació, reconegut per la seva aportació 'innovadora i de qualitat'

Ha estat inclòs en el Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya

Societat

Fotografia: Ajuntament de les Franqueses del Vallès
Fotografia: Ajuntament de les Franqueses del Vallès

El Servei de Suport, Assessorament i Mediació a les comunitats de veïns i en temes de veïnatge de les Franqueses ha estat inclòs en el Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya després que la Federació de Municipis de Catalunya i també la Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals hagin considerat que representa una aportació "innovadora i de qualitat", i que pot ser una referència per d'altres ajuntaments. 

El servei és públic i gratuït i va entrar en funcionament el 2014 a Bellavista per resoldre conflictes entre veïns causats per problemes com impagaments, sorolls o desavinences. El projecte, que compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, pretén afavorir l'autonomia del veïnat en l'organització comunitària, fomentar la participació i potenciar la comunicació entre els veïns, a més d'establir una estratègia coordinada d'intervenció en problemàtiques greus i de prevenir i formar el veïnat.

L’atenció als usuaris es fa a Bellavista Activa (carrer del Rosselló, 39) dilluns, dimarts, dijous i divendres, de 9 a 13 h, i dijous, de 16 a 18 h; i també a l’Ajuntament (Carretera de Ribes, 2) dimarts, de 16 a 18 h, i dimecres, de 9 a 13 h.

Edicions locals