'Millorar la comunicació empresarial pot marcar la diferència amb els competidors'

Màrqueting i reputació de marca / Entrevista a Laia Fitó, responsable de Comunicació de la consultoria Àgora

Economia, Contingut patrocinat, Aparador

Laia Fitó
Laia Fitó | Àgora

Nascuda a Granollers l’any 1995, Laia Fitó és dissenyadora gràfica i comunicadora. Actualment és la responsable de Comunicació de la consultoria Àgora. Fa gairebé tres anys que hi treballa, ja que es va incorporar a l'organització uns mesos abans que arribés la pandèmia. Ha hagut d'afrontar, per tant, un canvi de paradigma que va canviar tots els escenaris de les empreses i la manera en què ens les companyies es comunicaven. "Aquí va començar el meu veritable aprenentatge", reconeix. La seva tasca principal és garantir que tots els missatges de l’organització flueixin d’una manera eficaç, a través dels diferents canals de comunicació online i offline de què disposa Àgora, per construir una reputació de marca òptima i coherent amb els objectius empresarials. Amb ella parlem sobre la importància que les organitzacions treballin tots aquests aspectes.

–Cada vegada es dona més importància a la comunicació empresarial...
–La comunicació corporativa cada vegada va cap a una línia més estratègica, donat que és una eina clau per a qualsevol tipus d’organització. Millorar la comunicació empresarial és una tasca que pot marcar una gran diferència entre els nostres principals competidors.
–Com ha evolucionat Àgora en aquest àmbit?
–A través d’un pla estratègic, vàrem anar un pas més enllà. Una de les primeres decisions va ser actualitzar la nostra imatge corporativa (logotip) per transmetre una imatge més actual i coherent amb els nostres objectius empresarials. La dinamització de les xarxes socials també va ser un punt clau per arribar a un nou públic. D’altra banda, Àgora és una empresa compromesa amb el territori, les persones i la cultura, per aquest motiu, vàrem establir accions de patrocini en diferents esdeveniments esportius i culturals de la ciutat de Granollers i així incrementar el reconeixement de marca.

Àgora és una empresa compromesa amb la cultura, el territori i les persones, per això establim accions de patrocini d'esdeveniments

–En la seva condició d’experta en màrqueting digital, quins consells li donaria a una petita empresa o negoci que vulgui introduir-se en la comunicació digital?
–Després de la pandèmia, moltes empreses han vist els canals digitals com una oportunitat per arribar als seus clients. A grans trets i sense tenir en compte les particularitats de cada empresa, podria destacar la pàgina web com a carta de presentació. És important que tingui una estructura clara, sigui intuïtiva, visual i amb una velocitat de càrrega òptima.
–A banda del web, quins canals ha de tenir en compte?
–Les xarxes socials també són un canal molt interessant i caldrà escollir aquelles que més s’adeqüin a la teva marca, sector i audiència. D’altra banda, la newsletter ens permetrà tenir un contacte directe amb el nostre públic objectiu. Òbviament, tot això anirà estretament lligat al pressupost de cada organització, però amb poca inversió i molta creativitat es poden desenvolupar grans estratègies.
–A Àgora heu posat en marxa un nou servei de comunicació i màrqueting. Què hi trobaran els clients?
–Amb Kathara Studio donem resposta a les necessitats de comunicació digital que van des de la creació d’una pàgina web, la gestió de xarxes socials, publicitat online, entre d’altres. Actuem com un partner dins de l’organització i oferim solucions professionals alineades amb els objectius de negoci. Dissenyem estratègies digitals personalitzades per crear marques sòlides des d’una perspectiva professional i humana. Amb tot això, busquem posicionar, comunicar i connectar amb l’audiència davant d’aquest canvi d’escenari i així esdevenir empreses més competitives.

Hem posat en marxa un nou servei de comunicació i màrqueting per atendre necessitats com la creació d'un web o gestió de xarxes

–Què és la reputació de marca?
–La reputació de marca o reputació corporativa són les idees i emocions que els usuaris tenen al percebre una determinada marca, producte o servei. Per construir una reputació òptima entren en joc diferents aspectes que faran que el nostre potencial client triï la nostra companyia per sobre d’una altra. Davant d’un mercat cada vegada més saturat de competidors, s’està convertint en una tasca essencial per a moltes organitzacions.
–Quins són els aspectes que poden influir positivament en la construcció d’una reputació sòlida?
–Alguns dels factors que hi poden influir són la qualitat dels productes i serveis que oferim, l’atenció al client, el procés de compra i les accions de responsabilitat social, entre d’altres. No obstant això, actualment les xarxes socials juguen un paper molt important. Com qualsevol eina, dependrà del seu ús per determinar l’efecte positiu o negatiu que pugui generar en la imatge de la companyia.

NEIX KATHARA STUDIO
Àgora és una empresa d’assessorament i consultoria a PIMES que, des de 1987, ha consolidat una imatge de servei i qualitat en totes les seves àrees, amb un equip de més de 50 professionals. Àgora ha dissenyat i incorporat nous serveis per cobrir les necessitats dels clients i treballar conjuntament amb ells adaptant-se, així, a les constants novetats, obligacions i exigències de l’operativa empresarial. En aquests moments disposa de les àrees d'Assessoria, Consultoria, Recursos Humans, Advocats, Auditoria, Assegurances i Màrqueting.
Kathara Studio és la denominació que té la nova àrea especialitzada en màrqueting digital i disseny gràfic d’Àgora (www.katharastudio.com). “Detectem les oportunitats de negoci que ofereix Internet per esdevenir una organització més competitiva, augmentar la seva visibilitat, obtenir una adequada posició de la marca en el mercat i augmentar les oportunitats de venda”, assenyala Fitó. A tota aquesta oferta integral de serveis a empreses, cal afegir la divisió FiscalCrypto, centrada en criptodivises i criptoactius, que Àgora va posar en marxa fa uns mesos i que té un web propi (www.fiscalcrypto.io).

ÀGORA 
C/ Josep Umbert i Ventura, 129 · GRANOLLERS
www.agora-sa.com · 93 870 64 08

Edicions locals